Sidor

onsdag 6 april 2011

Onsdagar

Idag är det onsdag och första dagen på resten av våra liv.

Jo, jag måste se till att komma upp ur den avgrunden där jag befinner mig för tillfället.
Inget kul ställe att vara på, så olikt den plats där jag brukade hänga........... Om ni förstår vad jag menar.
Ni som känner mig vet att jag var/är en glad och lättsam person som alltid mötte svårigheter med ett leende på läpparna.
Ni som inte känner mig har inget annat val än att tro på vad jag säger.......
Visst, jag bjuder mer än gärna in er alla att lära känna mig lite bättre. Säg bara till, så ser jag till att ha dörren öppen och kaffebrödet i ugnen......

Barnen och jag har bestämt att göra onsdagar till en familjedag. En dag då vi ska göra något roligt tillsammans efter skolan.
Idag var vi och bowlade.
Vi ska gå och simma framöver.
Jag tar tacksamt emot tips på aktiviteter att göra tillsammans, har ingen fantasi för tillfället....

Här kommer lite bilder från vår trevliga eftermiddag!



Återigen vill jag påminna er om att uppskatta de personer som finns runt er. Ge dem en extra hård kram så fort ni får ett tillfälle.
Kram

6 kommentarer:

  1. Tänk om alla var så kloka och hade en familjedag! Mina barn uppskattar att man gör något dedikerat hemma, t.ex. bakar något speciellt tillsammans eller gör något specifikt, halvavacerat pyssel som de snappat upp någonstans, grejen är ju att de vill ha vår odelade uppmärksamhet. Skridskor är bra annars så länge det finns ishall att åka till. Besöka biblioteket och låna nya böcker och sedan fika på café, alltid uppskattat. Cykeltur med picknick-mellanmål (kanske t.o.m grilla korv-mellanmål, om möjlighet finns). Bjuda hem en gymnastiktränare för en eftermiddag och ge barnen en riktig lektion på studsmattan, som ger många nya övningar och lite nyttigt säkerhetstänk. Ha det härligt med barnen och tack för att du inspirerar. Just nu bor vi i Thailand. Här är det så enkelt att göra saker tillsammans, man har mer tid och det finns massor av både billiga och gratis saker att göra tillsammans. Gäller att ta med sig det hem.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch! Jag vet var du befinner dig för jag är på samma plats. Inget kul som du säger.
    Jättebra initiativ att ha en familjedag, det kommer säkert dina barn att uppskatta.
    Jag och Tilda brukar försöka hitta platser där vi inte har utforskat innan. En kamera brukar såklart nästan alltid vara med. För henne är det ganska bra att få frisk luft så det är prio ett. Jag tycker ditt alternativ med bowling och simning är jättebra!
    Kram till er

    SvaraRadera
  3. HEJ!
    Då vi bor i samma stad vill jag tipsa om den "nya" lekplatsen bakom upptech. Utmanande och rolig för alla åldrar.
    Är ny på din blogg, tycker du skriver tänkvärt och inspirerande för alla olika livsöden.
    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Va hemma och ägna dig bara åt barnen!! Låt dem lära dig spela datorspel, baka en kaka, laga mat tillsammans, hyr en film, cykla en runda, besök ett bilbiotek, spela vanliga spel, måla om ja vad som helst bara ni gör det ihop, det behöver ju inte kosta en massa eller åkas iväg varenda gång, gör det enkelt!!!

    Lina

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot att höra hur din vecka varit. Hoppas du mår bättre!! Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni har haft en bra onsdag idag också. Snart kan man ju ha picknick, cykelutflykter och strosa vid Vätterns strand.

    KRam på er.

    SvaraRadera