Sidor

lördag 8 januari 2011

Då ska vi se

Idag skriver jag om lite av varje.
Jag är så trött så ögonen nästan går i kors. Men ni ska ju inte tro att jag kan sova för det. Nix pix, nu har jag legat i sängen nästan en timme utan att ens vara i närheten av att somna.

Vill börja med att tacka för de senaste kommentarerna, Jag kommer ta upp tråden igen när det blir aktuellt och då hoppas jag att jag kan få bolla tankar med er med kunskap och egen erfarenhet.
Tack för ert stöd!

Jag vill även tacka er som skickat uppmuntrande och stödjande meddelande både via facebook och mail, det värmer att veta att ni finns!

Barnen började skolan i dag, så det blev ingen sovmorgon inte. Upp 06.30!!! FY, hade verkligen glömt hur jobbigt det är och igår var det ingen av barnen som kom i säng före 22.00, lite sent jag vet. Innan jullovet låg de 3 yngsta innan 20.30, tar nog ett par dagar innan vi är där igen, speciellt med tanke på att de ofta är ensamma hemma på kvällen när jag är hos Fredrik.
De har själva bestämt att de föredrar att vara ensamma framför att mormor och morfar är här hos dem. Jag är inte mer än ett telefonsamtal eller 10 min med bil bort, så om det skulle behövas är jag snabbt hemma.

I förrgår tog mormor och morfar med alla 4 barnen till växjö för att titta på den leopardgecko ödla som vi köpt. Vi bokade den som ägg i november och den 22 december kläcktes hon äntligen. Åh, det räddade hela jullovet, som inte på långa vägar blivit så kul som de sett fram emot. Många utav kompisarna åker utomlands och de "tvingas" vara hemma och se på när deras pappa, bokstavligt, tynar bort från dem.
Tillbaka till Ödlan, barnen har döpt henne till Lea och hon är så söt. Vi hade bokat två ägg men den andra ödlan överlevde inte. TYVÄRR :(
Vi får hämta hem henne om en dryg vecka. Ska bli så spännande!!
Jag tror det är skönt för barnen att ha något annat att tänka på, det tycker jag med, om jag ska vara ärlig. Nu har vi börjat göra i ordning terrariet och det är en hel del att tänka på men som sagt, det är skönt att ha något som skingrar tankarna lite.

I en av kommentarerna till förra inlägget frågades det efter var Fredrik får för medicin, till natten, som han äntligen sover på.
Han får 75g Nozinan + 2 kapslar Heminevrin när det är dax att somna, varje gång han vaknar får han ytterligare 2 kapslar av Heminevrin. I förrgår natt innebar det totalt 8 kapslar och natten till idag räckte det med 6. Så skönt när han inte vaknar så ofta och många gånger!
Han har också fått ett preparat mot depression 4 kvällar, nu glömde jag vad det hette, typiskt. Men det var ett "snabbverkande" uppiggande medel. Jag tycker redan jag märker en stor förbättring!! Han är gladare, lyser till och med upp när jag kommer in i rummet. Lika så när barnen var med idag blev han överlycklig. Det var så skönt för barnen! Den sista tiden när vi varit och hälsat på pappa har han bara blivit arg på dem, för att de låter. Idag när vi satt och åt pratade de om Fredrik och om hur glad han blev när han såg dem. Det är inte vanligt att de själva tar initiativet att prata om honom, så det var verkligen härligt att höra dem.
På dagtid får han xanor, inte depotablett, utan en mer snabbverkande variant kommer inte ihåg styrkan. Han får den stående, morgon och lunch, men även vid behov om det behövs under dagen.
Jag tycker att han blivit lite klarar i tankarna igen. Jag är helt övertygad om att det var midazolamet som förvärrade det hela innan och nu när han slipper det så känns det bättre.

Idag upplevde jag en stor försämring av Fredriks andning. Han behöver ta i som bara den för varje andetag. Han klarar knappt av att sätta sig på sängkanten längre, utan blir så andfådd att det ser ut som om han ska dö på stört. Hans läppar har inte mycket färg längre och naglarna är ganska blå, vilket tydligen inte är ovanligt vid syrebrist.
Usch, vad jag lider när jag ser honom, det gör riktigt ont i hela min kropp.

Nej, nu ska jag försöka sova igen!
Vi hörs snart igen
// Anna

Ps. Jag såg hur många sidvisningar jag haft, över 13 000. Det var så jag var tvungen att titta två gånger för jag trodde knappt mina ögon. Helt otroligt kul att ni är så många som vill följa mitt liv och mina tankar. TACK!! Ds

4 kommentarer:

  1. Har skickat mail igen! Kram Sippan

    SvaraRadera
  2. Ojdå, jag trodde inte några barn började skolan den här typiska klämdagen. Här är det folkhögskolestart på måndag, det är det enda jag har att inte ens hålla reda på nu. Å andra sidan hade äldsta flickan sin stora höstterminstenta på själva trettondagsafton. I annat land förstås.

    Kul med ödlan! Vi skaffade en kattunge en månad innan min man dog. Det fyllde upp barnens, och min tid mycket. Och det blev mycket dramatik. Som jag inte ska berätta om här och nu.

    Jag gissade rätt om att inte vilja ha barnvakt! Vi avvecklade barnvakter allt eftersom. Från det de var 9 - 12 hade vi bara back up, även när jag var borta enstaka nätter.

    Bra att det funkar bättre med medicineringen nu i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Har kommenterat någon enstaka gång men tittar in varje dag här på bloggen. Jag har svårt att finna orden men vill att du ska veta hur tapper jag tycker du är. Styrkekramar till dig. //Gina

    SvaraRadera
  4. Tror det blir en del mailkommunikation ett tag. Är du snäll och kollar den emellanåt så behöver jag inte skriva här om mailen.
    Hoppas du haft en bra lördag! Kram Sippan

    SvaraRadera