Sidor

onsdag 19 januari 2011

Mycket

Ja, nu har det gått 4 dagar sedan Fredrik dog.
Fattar inte vart tiden tar vägen!!

Tack alla underbara människor för era ord och tankar.
Det känns så fint att veta att ni finns.

Och orden -  "Du är för mig årets starkaste kvinna!"
TACK de värmer verkligen, men jag gör faktiskt bara det som krävs av mig!

Vi har det relativt bra.
Barnen vill att ALLT ska vara som vanligt med skola, kompisar och eftermiddagsaktiviteter.
Jag vill bara vara i lugn och ro.....
En ekvation som inte är helt lätt att få ihop alla gånger. men vi löser det på bästa sätt dag för dag.
I tre år har vi levt dag för dag, knappt kunnat/vågat planera något framåt och varför sluta med det just nu...... Den tiden kommer nog förr eller senare.

Jag har inte börjat jobba än, så jag borde ha möjlighet att sova och bara ta det lugnt, men inte!
Igår var jag på begravningsbyrån och nu har jag en begravning att ordna.
Min syster och hennes man kommer hit i kväll för att hjälpa till med programmet, välja musik, dikt och bibelvers, mm mm.
Fredrik var en mångätare av musik, allätare är synd och säga för han tyckte inte om slager, så jag har svårt att välja vilka låtar som ska vara med på begravningen. Här kommer Simon, min svåger, med i bilden. De pratade mycket musik så det får bli hans uppgift att välja ut musik till ett blidspel.

Jag tycker det är jobbigt att inte veta om jag kan få ut pengarna som kommer in på Fredriks konto den 25/1 eller hur det blir med betalning av räkningarna den här månaden.
Tycker också att det är jobbigt att det inte går att skynda på någonting!!
All den här BYRÅKRATIN, tar kål på mig!!

Felicia min älskade dotter hade namnsdag den 14 samma dag som Fredrik dog så vi firade inte den då, kändes liksom inte som det var läge. Utan vi ska fira den NU!
Bärpaj och vaniljvisp blir det.
MmmMmmMmmMmm vad gott det ska bli!

Vi hörs snart igen

8 kommentarer:

  1. Hej Anna

    Din ton låter lättad, jag förstår det. Det är en väntan även om det är någon man älskar som ska resa bort. Tänker på er

    Kram Lotta Gray vimmelmamman

    SvaraRadera
  2. Tänker på er!!!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det går framåt. Och jag förstår att barnen vill att allt ska vara som vanligt. Jag kände precis likadant. Ville bara ha tillbaka ett normalt liv igen.

    Angående Fredriks pengar, har du inte fått inloggningsuppgifterna till hans konto? Sådant fixade vi direkt när Johan blev sjuk.

    Hoppas begravningen blir fin.

    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Tänker på er! kramar Linda

    SvaraRadera
  5. Mina tankar är hos dig/er dagligen, Anna!
    Styrke-kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Tänker på dej/er varje dag! Vilken styrka du besitter. Du är enastående!! Jag blir glad att läsa att det går framåt, även om ni har en oerhört jobbit tid framför er.
    Styrkekram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Tänker också på er varje dag. Vi är många som kommer följa dig på vägen och hoppas du kan känna vårt stöd. //Gina

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Du kan gå in till banken med räkningarna och betala från fredriks konto (om ni nu inte båda står på dem). Man har iallafall rätt till det innan dödsboet är uppklarat?

    SvaraRadera