Sidor

fredag 18 mars 2011

Fredag

Tänk, igår var nästan all snö borta och det kändes som om våren knackade på dörren. Idag när vi vaknade upp var det ett 30-40 cm tjockt vintertäcke igen.
USCH, det var faktiskt tråkigare än tråkigast att skotta idag och jag fick blåsor på båda händerna. :(

Jag var på arbetsförmedlingen idag igen. Denna gången skrev jag in mig. Fick tid hos en handläggare 13 april, känns som en evighet dit. Jag som behöver komma igång och hitta annat jobb NU!!!
Det som var positivt och lite roligt var att vi, jag och min kompis, blev igenkända av arbetsförmedlarna/coacherna som håller i jobbchansen. Vi som bara varit en gång tidigare, för två veckor sedan. Det måste väl betyda att vi gjorde gott intryck då.
Men vad hjälper det?????
Blir inte lättare att få jobb i alla fall.

Felicia har en kille sedan 3 veckor ungefär, urmysig grabb. Han var med här hemma idag, stannade och åt mat till och med. Inte dåligt!
Han hade köpt ett jättefint halsband till henne på hennes födelsedag.
Jag har inget minne av att jag var intresserad av killar när jag gick i 5:an, inte på det viset. Visst var jag kompis med dem, men det var allt.


Har inga direkta planer för helgen annat än att min syrra med familj kommer och firar Felicia i morgon kväll.
Tar säkert en tur till Ikea för att hitta krokar att hänga kökshanddukarna på.
Ska försöka få hallen färdig målad också. Vilken skillnad det blivit med nytt golv och ny ytterdörr. Monterade ihop en "hallmöbel" idag, den som är 3x3 i vitt. Ska ha lådor där i, en varsin till barnen att lägga hjälmar, mössor och vantar mm i. Lägger ut bilder när det är färdigt så ska ni få se före och efterbilder.
Har jag berättat att jag sökte till Bygglov för ett år sedan?
Det var just bl a hallen vi ville ha hjälp med.
Vi kom så långt att vi fick besök av Mija och ett kamerateam. Sen gjorde vi väl oss inte så bra på bild kanske, för där tog det stop.
Men det var en kul händelse i all den bedrövelse vi levde i då.
Barnen tyckte det var as coolt att ha en kändis här hemma.
Men tänk, vi glömde att ta hennes autograf.........
tror faktiskt att vi var så säkra på att komma med, och då skulle vi ju träffa henne igen. Men sådan tur hade vi inte.
Jag tycker i alla fall det var en bedrift att jag lyckades göra en så bra ansökan att de ens la märke till den. De hade fått in 1500 ansökningar, så att bli en av de 60 familjer de besökta kändes helt OK!! Jag använde mig av alla knep jag lärt mig på webbdesign och marknadsföringskurserna jag gått.
Nu är hallen i alla fall nyrenoverad och det är skönt att det gick bra även utan Mijas hjälp. Visst hade den säkert blivit häftigare i hennes händer, men nu är den åtminstonde mer praktisk än den var tidigare,

Ha en jätteskön helg allihopa
och njut av de människor som finns omkring er.
God natt

1 kommentar:

  1. Ha ha, jag behövde inte ens ansöka, jag blev erbjuden efter bilder i min blogg att vara med i nåt sånt där make over-program. Sa nej. Det var det programmet där de säljer undan en del av ens prylar och sedan piffar till rummet de sålt från. Jag var inte alls säker på att jag ville bli av med de saker de ville sälja.

    Här dök inte den första pojkvännen upp förrän sista året i gymnasiet. Med den starten och med tanke på att hon har en syrra också så kan det hinna bli en del!

    SvaraRadera