Sidor

tisdag 8 mars 2011

Livet går vidare.

Skönt att solen hänger kvar hos oss och värmen.
Två element vi verkligen behöver efter denna långa kalla vinter.
Jag tycker visserligen vinterhalvåret gör sig bättre med snö och minusgrader än ett par plusgrader och regn. Men efter 3 månader känner jag att det räcker.
Vi fick ju en härlig påminnelse om hur skönt det är att slippa alla ytterplagg nu när vi var iväg vilket troligen gjort att jag längtar ännu mer.

På tal om vår, sol och värme har jag rensat ut barnens garderober från urvuxna kläder. Det är hög tid att göra plats för nya vårkläder!
Ja, jag brukar alltid ta en tur till Gekås, Ullared i slutet av mars och det är ju snart. Jag brukar åka tillsammans med mina två döttrar, min mamma och syster och hennes dotter. Snacka om att bilen är full när vi åker där ifrån. Vi brukar ta en tur inför vintern också.
Håll med om att det är ett fantastiskt ställe att shoppa på, detta Ullared!!
Skulle kunna gå där inne precis hur länge som helst.
Vi brukar åka så vi är där vid öppning, 1.45 h restid så vi går upp tidigt, vilket barnen tycker är spännande.
Vi stannar princip till stängning men jag har fortfarande inte hunnit gå på textilavdelningen. Det tar tid att gå igenom barnkläderna med tanke på att jag ska hitta kläder till 4 barn. Men i år SKA jag göra det. Behöver gardiner till köket så jag har ett mål, det kanske kan hjälpa.

Jag har gjort något  jag ALDRIG trodde jag skulle göra. Jag har bokat tid för personlig rådgivning på ett träningsställe inne i Jönköping. Jag som hatar att träna!!
Är det mitt nya liv som drar igång nu????
eller är det 40 års krisen???

I morgon får jag frukostgäster. Ulrika och hennes goa son Amadeus. Sen ska jag luncha med en kompis. Ser faktiskt fram emot morgondagen.
Livet  går vidare trots allt....

God natt alla vänner
Njut av de personer du har runtomkring dig.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du gör lite saker både för din egen skull och med att träffa lite vänner.

    Visst är det väl fantastiskt hur livet på något sätt går vidare en dag i taget och att man kan känna stunder av glädje igen.
    Det är tur att det är så för ingen mår bra av att fastna i det som varit, därmed inte menat att man skall glömma men lära sig leva med det. Ta med sig alla fina minnen och vårda dem ömt.

    Känns som om du börjar ta de första stapplande stegen mot ditt nya liv tillsammans med dina fina barn. Lycka till! Varma starka tankar Sippan

    SvaraRadera
  2. Ja, livet går vidare....

    Saknaden finns alltid kvar, sorgen finns alltid kvar, men man lär sig leva med det på nåt sätt.

    Jag tänker extra mycket på mamma, som jag förlorade i cancer för ett halvår sen, när jag tänker på Gekås. Vi åkte dit, flera gånger varje år, jag och syrran och mamma.
    Jag har inte varit där sen mamma dog, vet inte om jag är redo, vet inte om jag vill.

    Men jag håller med om att det är underbart att åka dit och shoppa, det är verkligen en heldagsutflykt.
    Unna dig det, hoppas du hittar gardiner också.

    SvaraRadera