Sidor

måndag 21 mars 2011

Min pappa

Vilken härlig stund det blev på massagen.
Hon knådade ordentligt och emellanåt gjorde det riktigt ont, men det var precis vad jag/ min rygg behövde.
Nu så här på kvällen, är jag mycket mjukare och mer avslappnad hela jag.
Jag bokade en ny tid till om två veckor, jag längtar redan.

När jag var på väg från massören såg jag att det satt en tjej i rummet bredvid och gjorde naglar.
Jag kunde inte motstå detta utan gick in och beställde en tid. På måndag!!

När vi bodde uppe i Täby hade jag alltid så där fina naglar.
Ska bli roligt att få det igen, nu lagom till våren.
Jag känner mig verkligen både snyggare och fräschare med fina naglar.

Idag följde Vincent, 6 år, med en kompis hem efter skolan. När jag kom dit för att hämta honom berättade kompisens mamma att Vincent pratat om sin pappa.
Killarna hade suttit och spelat lite TV spel och då hade Vincent vid flera tillfällen börjat meningar med: - Min Pappa kunde........
Det gjorde Min Pappa.........
En gång hade han tom sagt: - Min pappa var bäst på TV spel.
Sacka om att mitt hjärta blev varmt.
Vincent som här hemma vill plocka bort allt som påminner om Fredrik. Mamma det här behöver vi inte längre, pappa är ju död.
Men det känns så skönt. Jag vill att de, alla barnen, ska kunna prata om pappa så här.
Jag gör det själv väldigt ofta här hemma.

Sov sött

3 kommentarer:

  1. Hoppas du fick sova lite bättre efter massagen!

    SvaraRadera
  2. Kanske testar Vincent dig, för att se om du vill ta bort sakerna....jag vet inte men tanken slog mig ....

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att han "vågar" prata om pappa så där. DÅ märker man att det finns behov av det. Och vad skönt för dig med massagen,kändes säkert underbart. Javisst känner man sig lite piffigare med fina naglar:)

    SvaraRadera