Sidor

tisdag 29 mars 2011

Sitter här och svullar i mig glass med chokladkross, chokladsås och som om inte det vore nog chokladströssel.
MmmMmmMmmumma.

Jag har haft det väldigt jobbigt till och från sedan i onsdags, och det där återbesöket på Ekhagen. Det väckte fler minnen och känslor än jag trodde fanns att tillgå. Känslorna är jobbigast. Det är tyvärr inte de roliga, kärleksfulla känslorna som kommer smygande, utan de där hemska känslorna som bl a fanns innan varje läkarbesök när vi skulle få besked efter tex en röntgen. Äkta ångest med ett nervositet illamående som tvingar ut mig på toaletten ett par gånger varje natt i tron om att jag behöver kräkas.
Det börjar bli tröttsamt!
Alla säger att det är bra att känslorna kommer fram så jag försöker se det som något positivt, men det är inte lätt när ögonen går i kors hela dagarna.
Jag var hos min läkare idag och han föreslog att jag skulle försöka med Valerina forte, innan han skriver ut något starkare. Det är trots allt sunt att det kommer fram, en helt naturlig reaktion, som han sa.

I fredags kväll kom min syrra med familj för att fira Gabriella som fyllde år i onsdags. Alltid lika trevligt att ha dem här på besök. De 2 äldsta barnen var på disko mellan 20.00- 21.30, så kul att de har kompisar och att de har det bra i skolan trots allt som hänt. Det är faktiskt så att lärare och fritidspersonal tycker att de blivit "lättare" som om en tung sten lyfts från deras axlar.
Det kan jag förstå,
jag känner också en lättnad. Vi är så mycket friare att göra vad vi vill, när vi vill det.

Jag tog faktiskt och gick upp KL.04.30 i lördags, väckte barnen och drog iväg till Ullared!!
Kl. 07.15 på GeKås, Ullared.
Kl. 07.15 var vi innanför dörrarna. Jodå, det var jag och mina 4 underbara barn. De var fantastiskt duktiga! Klarade av hela resan ner, helt utan gnäll. Det var ingen av dem som somnade, underligt nog. Men de tyckte verkligen att det var spännande.
Jag tog med frukosten in, så vid 8 satt de på en bänk och åt en chokladmacka var. Kl. 10 var magarna sugna på att få något att jobba med så då gick vi upp till cafeterian och åt en macka var. Jag trodde knappt att det mina egna barn som var med. De uppförde sig nästan för bra för att vara det. Men på bilden ser jag ju att det är de. Vid kl 12 kom mina föräldrar förbi. De var på väg hem från Båstad och stannade till för att se om de kunde vara till någon hjälp. Så ungefär kl. 15.00 efter ännu mer shoppande inne i varuhuset och en god måltid på Harrys utanför tog Pappa med sig killarna och åkte hem. Vi tjejer stannade kvar och för att handla skor på sko-bo. Sen kunde vi ju inte låta bli att gå in en sista vända på Gekås, då hittade jag både en skinn- och jeansjacka, håll i er, till mig själv! Jag som aldrig hinner titta på kläder åt mig själv. Det var verkligen roligt!
Det var precis vad jag behövde. Shopping!!! Det är så kul, och befriande.
Jag är verkligt stolt över barnen. De skötte sig exemplariskt!! Fantastiskt!!
Det måste vi göra om igen!!


I söndags hade vi kalas för tjejerna. Farmor, Farfar, faster och kusinerna var det som var här. Även detta möte framkallade många känslor.
Tjejerna var nöjda, de saknar sina kusiner!
Min mamma och pappa var med för att stötta mig, det var skönt!
Jag var helt slut efteråt, men tro inte att jag kunde sova för det. Alldeles för många fjärilar i magen.
De finns med mig hela tiden, så...
Hur blir jag av med dem?

Sov gott //
Anna

2 kommentarer:

  1. Äsch, det slirade igen med kommentar härom dagen.

    Tänk, jag som tyckte det var så roligt att besöka personalen på avdelningen där B legat de sista månaderna!

    Jag tycker det är lite knepigt med den där "sanningen" med att det är så bra att "alla känslor kommer fram". Känns som något som folk har lärt sig rabbla utan att ha varken fog eller erfarenheter.

    Hoppas ångesten lägger sig snart i alla fall så du får sova. Jag bearbetade nog på lite annat sätt, sov alldeles utmärkt men drömde i flera år om ohyggliga svek från B. Det var relaterat till saker som hänt i början av vårt förhållande men hängde säkert ihop med sjukdomen och död. Väldigt praktiskt att göra upp i sömnen så att säga. Häromdagen pratade jag ovanligt mycket om honom och se, vips var några av de gamla drömmarna där igen efter alla år!

    Tappert av både dig och barnen med Ullared. Har nästan glömt nu att vi ens kunde gå ut och handla alla fyra. Senast var det väl julmaten på Irland i julas och då hade det ju inte hänt på år och dag. Var sak har sin tid! Men det fanns faktiskt en då alla tyckte det var roligt att gå i butiker.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni kom iväg! Förstår att du haft det jobbigt några nätter. Hoppas det går bättre nu. Jag tänker på dig ofta!! Kram Anna

    SvaraRadera