Sidor

måndag 7 mars 2011

Vilken helg :0)

Ja, vädret kan man inte klaga på!
Äntligen!!!
Tänk, stod man i lä kunde man ju faktiskt känna hur solen värmer. Det syntes ju också på marken, snön rann bort utmed trottoarkanten.
Så det har varit en bra helg, trots lite småsjuka barn.
Idag verkar ALLA barn friska igen och det är skönt!
Önskar bara att min egen förkylning kunde ge med sig, huvudvärken är värst.
Men tack och lov för TREO! Efter en sådan hutt klarar man lite till....

I Fredags var jag på arbetsförmedlingen och något som här kallas jobbchansen. På fredagar kl.10 kommer arbetsgivare med rekryteringsbehov och presenterar företaget och jobbet. Riktigt intressant! Tyvärr var det "bara" sommarjobb som erbjöds denna gång. Känns inte helt aktuellt då jag behöver ett jobb NU och inte v. 25. Sen känns det inte rimligt att säga upp det fasta jobb jag har för att satsa på ett par veckors jobb i sommar. Sedan då??
Visst, jag vet att det finns ett ordspråk som säger, friskt vågat hälften vunnet. Jag är övertygad om att den personen inte var en ensam förälder med 4 barn. Jag vill veta att jag får pengar varje månad att betala hyra, mat och alla andra förnödenheter med.

Men det fanns ett jobb som skulle passa mig som handen i handsken i "jobbhörnan".
I"jobbhörnan" presenteras de jobb, där arbetsgivaren vill ha hjälp med rekryteringen utan att annonsera i platsbanken. Jag lämnade mitt CV och vad jag hoppas, en bra presentation av mig själv till en arbetsförmedlare. Så nu är det bara att hålla alla tummar på att de hör av sig.
Om de hör av sig vill jag återigen gärna ha hjälp med tumhållning. Då börjar den svåraste delen, att övertyga dem att anställa inte bara en 4 barns mamma, vilket bara det skrämmer de flesta arbetsgivare, utan en 4 barnsmamma som är änka. Ingen att dela VAB dagarna med..........
Hur i hela världen ska det gå till??????
Jag vet att mina föräldrar ställer upp när helst jag behöver dem och jag kan inte annat än att hoppas på att jag kan få fram det till arbetsgivarna på ett bra sett.

Senare på fredagskvällen tog jag med mig barnen till Jensens bøfhus i Jönköping. Kul med lite omväxling från Mc Donalds men jag tror inte vi kommer gå tillbaka. Utan det får bli den sistnämnda restaurangen ett tag till, där vet jag att alla är mätta och nöjda efteråt.

I lördags tog vi det bara lugnt. Visst lite bakning blev det men det var det ända. Just det, mina föräldrar kom så pappa kunde hjälpa mig av med takboxen från bilen. Nu kan jag äntligen parkera inne i parkeringsgarage igen. Och tvätta bilen. Det var vi och gjorde idag!!
Tänk nu är den svart igen, det var länge sedan!!

Givetvis tittade vi på melodifestivalens 2:a chansen. Jag tycker det är synd att inte alla tävlar mot alla precis som i de andra deltävlingar. Nu fanns det ju ingen chans för både Daniel Karlsson och Pernilla Andersson att gå vidare. De ägde ju tävlingen.

Idag har det inte heller blivit många knop gjorde. Men tänk, dagen tog slut i alla fall!
Skönt med lite lugna helger emellanåt.
Såg att jag haft turen och bli dagens blogg hos Joanna. Kul!!!!
Ta chansen du också vet ja, om du har en blogg.
Passar även på att hälsa alla nya läsare välkomna, hoppas ni ska trivas!!

I mitt förra inlägg snuddade jag ju vid hur farligt det är med passiv rökning.
Så längre fram i veckan kommer jag att dela med mig av allt jag lärt mig under dessa tre år i ämnet.
Kan även tillägga att jag sedan jag fick barn varit en stark motståndare mot rökning och fick mina  svärföräldrar att gå ut på balkongen att röka när vi var där. (Så det är ingen ide´som plopat upp i mitt huvud för att Fredrik blev sjuk).  Det ända jag kan göra nu är att hoppas på att det räcker. Tänk om något av mina/våra barn bär på den där cancer genen. Idag vet jag att gifterna från röken sitter kvar i kläderna i upp till 30 min efter det att man fimpat. Så trots att de gick ut och rökte tog de med sig väldigt mycket gift in i rummet.
Här kommer en tänkvärd bild tills fortsättningen kommer.
 
Ha det bra!!

2 kommentarer:

  1. hittade hit via joanna...

    blir alldeles tårögd när jag läser din "historia".
    Ska läsa igenom mer senare, för komma tillbaka det gör jag.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas din blivande arbetsgivare är förälder. Då skulle hon/han förstå vikten av att anställa en mamma. Finns det någon som är så strukturerad och effektiv och som kan planera sin tid så bra? Nej! Det måste överväga vab-dagarna med råge! Det är något du skulle kunna framhålla i en intervju faktiskt!
    Du vet väl att om man vill ha något gjort, ska man fråga någon som redan har mycket på sin agenda:). Ligger mycket i det, tycker jag!
    Lycka till o Kram!
    /Åsa

    SvaraRadera