Sidor

måndag 22 november 2010

Mat

Visst är det ett STORT problem att hitta på vad man ska ställa på bordet?!
Det kan väl inte bara vara jag som känner så?
Jag kommer ihåg att mamma alltid sa att hon önskad att det fanns ett piller man kunde ta istället för mat. När jag var liten kunde jag bara inte förstå vad hon menade, mat som är så gott. Mamma som lagade så god mat!
Men nu!
Oj, oj, oj vad jag önskar att det fanns piller med olika smaker, kalops, kyckling med ris, köttfärssås och spagetti och korv stroganoff. - Ta ett piller och håll dig mätt i 6 timmar.
Givetvis ska det inte ersätta den romantiska middagen på tu man hand,  bara den tråkiga vardagsmaten.
Jag har verkligen kört fast vad gäller mat. Har liksom varken lust, tid eller inspiration för inköp och matlagning.
Mina barn är fantastiskt duktiga på att hjälpa till i köket. Det ska de verkligen ha beröm för! Det är en trevlig stund på dagen, men för mig innebär det alldeles för mycket stress och ångest innan.
Jag kan inte skryta med att jag varit speciellt duktig på att veckohandla, men jag har aldrig varit så dålig på det som jag är nu. Nu är jag varje dag stammis på Ica, vilket är jobbigt.

Jag behöver tips på enkla vardagsrätter!!
Hjälp mig, Snälla
// Anna

1 kommentar:

  1. lotta gray vimmelmaman23 november 2010 kl. 20:51

    hej Anna
    Jag läser ofta här och tycker du är modig som faktiskt berättar hur det är

    Kram Lotta Gray vimmelmamman

    SvaraRadera