Sidor

tisdag 23 november 2010

Stolt mor

Åh, denna snö!!!
Visst är den härlig!!
Det finns inget bättre än att se och höra barnen som är ute och leker i den vita kalla snön. Äntligen, vill de vara ute igen!! Det har varit väl mycket tv och dataspelande ett tag nu!!
Men håll med om att det är en härlig känsla att sätta sig på snowracern och åka ner för backen. Det lilla pirret i magen känns skönt! (Det ända som är bättre är att känna gräset under barfotafötter! Men det är så långt kvar tills det händer så det är lika bra att njuta av vintern!!)
Det jag tycker är mindre bra med snön, är att skotta!!!
Jag har ont i hela kroppen efter att ha skottat blötsnö 3 gånger idag. Vi delar uppfart med ett äldre par och idag pratade vi faktiskt om att gemensamt köpa en billig snöslunga. Det ska bli en befrielse, den ända nackdelen är att man går miste om den gratis träning skottander ändå ger.

När jag ser tillbaka på mina tidigare inlägg inser jag att de är väldigt grå och mörka. Visst, är det så jag känner för det mesta nu för tiden, men det händer kul saker även hos oss. Så detta inlägg har en ljusare framtoning. Jag lovar!!

Vår äldsta dotter går i 5:an och på hennes skola är det femteklassarna som håller i det traditionella julspelet. Vår dotter ska vara Maria!!! Så kul för henne!! Hon är överlycklig och jag är stolt!! Men jag är nervös, hon har en släng av scenskräck! Hon tycker till och med det är jobbigt att stå i en kör och sjunga inför publik. Men det ska nog gå bra,,,, får väl ha lite Kognitiv beteendeterapi innan. "Jag kan stå på scen, utan att bli rädd. Jag kan står på scen........"

Sen hände det en till sak idag!! Det rör samma dotter och kom som ett paket med posten, i rätt tid för en gång skull!
Tidigare i år anmälde vi henne till sånglektioner. Hon tycker det är så roligt att sjunga och jag tror det kan vara bra för henne att få ett hjälpmedel att uttrycka sig på, nu i denna svåra tid. Hon har svårt att öppna sig och prata, men jag känner att hon har så många känslor inom sig som hon borde släppa ut. Jag hoppas detta kan bli hennes sett att ventilera och öppna upp sig. Sen är det ju inte helt fel att få ett proffs som stöttning innan julspelet, någon som förhoppningsvis är van vid att peppa barn innan uppträdanden.

Må väl till nästa gång
// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar