Sidor

onsdag 8 december 2010

En dag med tungt beslut!

Idag var det bara sååå svårt att kliva upp ur sängen.
Jag var uppe med tuppen vid kvart i sju för att få barnen färdiga till skolan. Jag körde dem vid 07.40 och det innebär en runda förbi 2 skolor. Kom hem igen strax efter 8 och då gick jag och la mig hos Fredrik igen. Han var vaken och låg och väntade på att jag skulle komma med hans mediciner. Sen låg vi och småpratade och halvsov om vart annat fram till 10 då de ringde och ville ha besked om hur vida Fredrik ska stanna hemma eller om han vill ha platsen på Ekhagen, det palliativa boendet jag pratade om i förra inlägget. Vi trodde inte att de skulle ringa så tidigt! Vi hade knappt berört ämnet än. Vi kände oss inte redo att fatta ett så avgörande beslut. Detta känns som om ett avgörande beslut. Hur som helst fick vi en timme till på oss för att prata ihop oss och fatta ett beslut.
USCH!!! Vilket beslut att fatta!
Vi gjorde en lista, för och emot och för vann!! 
Han åker till Ekhagen i morgon kväll. :(
Jag är rädd. Verkligen rädd!!
Jag vill inte lämna honom ensam med all ångest nattetid. Jag kommer ha så svårt att sova, för jag vet hur orolig han är då.   
Tänk om han aldrig mer kommer hem annat än på kortare visiter.
Slutet känns så nära.
Det har varit många tårar idag.......... En tung dag 
// Anna

2 kommentarer:

  1. läser och gråter, för er båda finns inte riktigt annat att säga <3

    SvaraRadera
  2. Jag satt i samma sitts när pappa var döende och mamma och han skulle fatta ett beslut om annat boende. Fy faan. Man vet aldrig om man gör rätt. Men det gäller att orka och du MÅSTE ha kraft till de fyra andra också. Kanske inte hör till vanligheterna att du får sova en hel natt t ex.

    STYRKEKRAMAR från Karin i Norr

    SvaraRadera