Sidor

onsdag 22 december 2010

Fortsatta sömnproblem

Tyvärr blev inte förra natten ett dugg bättre trots ökad medicinering, man skulle tom kunna säga att det var den värsta natten hittills. Han vaknade även nu varannan timme och men skrek nu skrek varenda gång: - hjälp mig, hjälp mig, jag får ingen luft. Man kunde riktigt höra ångesten och rädslan i hans röst.
Och här stod lilla jag bredvid, rädd och väldigt ledsen för att inte kunna underlätta för honom.

Nu ligger jag återigen i bäddsoffan på Ekhagens gästhem och hoppas denna natten blir lugnare. De har ändrat medicinen igen! Denna gång bara måste det bli bättre för jag vet inte hur många fler vakna nätter jag orkar med. I min verklighet finns ingen tid för att lägga mig att vila mitt på dan. :(

Nu har Fredrik somnat så jag ska passa på att sova jag med.

God natt
// Anna

7 kommentarer:

  1. Jag lider så mycket med dig Anna..hoppas verkligen att du få sova i natt..du behöver all kraft för att orka med dig och barnen.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får en lugn jul.
    Många varma kramar till dig/Anna från Nässjö

    SvaraRadera
  2. Så hemskt att stå brevid och inte kunna hjälpa.Kan inte läkarna ge honom rätt medicin
    mot ångest/ rädsla ,så Ni slipper vara så hjälplöst rädda båda två...Det låter som ren tortyr för Er båda två...Räcker det inte med det som komma skall?Ska man inte i det närmaste få vara smärtfri och lugn in i det sista...med hjälp av mediciner...
    Ni är i tankarna, ofta ofta....
    Varma kramar Paula i Linköping

    SvaraRadera
  3. Sov så gott och god jul till hela familjen.
    Kram från Susan (ex-kollegan)

    SvaraRadera
  4. Lilla kära ni, tänker på er. Jag hoppas han har fått bättre lugnande nu så han slipper all den ångest han har. Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Förstår inte att det skall vara så svårt att få ordentlig lindring för smärtor och ångest? Det finns ju så mycket bra mediciner för det.

    Hoppas att du får det lite lugnt så du får sova och samla krafter för att orka med både dig och barnen + Fredrik.

    Önskar en riktigt God Jul till er alla! Styrkekram Sippan

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas det blir en bättre natt i natt och att du får styrka att fira en fin jul ändå trots att det omänskligt jobbiga! många kramar Linda

    SvaraRadera
  7. Klockan är mycket och jag ska strax gå och sova.
    Ville bara titta in och önska en GOD JUL.
    Så god den nu kan bli i eran situation.

    Tänker på er ofta och skickar lite styrkekramar.

    Annelie

    SvaraRadera