Sidor

torsdag 16 december 2010

lite av varje

Igår var det öppet hus på fritidsklubben, fritids för barn i årskurs 4-6 här på Stensholmsskolan. Jag tycker det är fantastiskt skönt att ha fritidsplats även åt mina äldre barn, om jag förstått allt rätt är det inte många skolor som erbjuder det. De visade ett bildspel från deras läger i somras då de var på Visingsö 4 nätter. Sommar, sommar, sommar, kom snart hit tillbaks till oss. Snacka om att man blev helt sjuk av att se sol och värme.

Idag fyller äldsta sonen år. Tänk att 10 år har hunnit passera sen jag var på KK i Eksjö och födde min första prins. Vart har tiden tagit vägen??
GRATTIS, GRATTIS!!!

Givetvis var jag hos Fredrik igår också. Det blev inga långa stunder för jag kände mig tvungen att köpa presenter till min födelsedagsprins. Det har jag inte hunnit tidigare. 
Men det är inte klokt var folk det är som handlar inne i leksaksaffären. Jag vet att det snart är jul och att alla jagar julklappar, men klockan var bara 11 när jag var ute.  Är det så många som är lediga på dagarna?
Fredrik mår allt sämre och sämre. Han orkar knappt ta sig ut till samlingsrummet/matsalen för att äta längre utan stannar hellre inne på rummet. SÅ trist!!

Jag har tänkt att jobba idag i alla fall. I måndags orkade jag bara inte efter den extremt sömnfattiga och jobbiga  helgen.
Det är flera av er som pratat om närståendepenning och undrat varför jag inte nyttjar dessa dagar. Jag vet att de finns men både Fredriks syster och mamma är spekulanter på dessa dagar. Så när jag jobbar får de ta ut dagar för att Fredrik inte ska behöva vara ensam så mycket. Jag känner att det är skönt att komma ifrån lite också och det gör jag när jag jobbar. Brukar skämta och säga- att jag har semester på jobbet. Så dagarna utnyttjas, men inte av mig i dags läget. Vi får väl se hur det blir när han blir ännu sämre.

Nu ska jag hoppa in i duschen för att vakna till liv och kunna möta dagens utmaningar allt eftersom de dyker upp.

Ha det bäst
// Anna

5 kommentarer:

  1. MÅNGA GRATTIS TILL FÖDELSEDAGSBARNET!!
    Anna va du kämpar! Det är klart att du ska fortsätta jobba om du tycker att det känns bra.

    Många styrkekramar till Dig och familjen.
    // Marie

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du har närstående som kan ta ut dagar och på det sättet avlasta dig och samtidigt ge Fredrik en så bra tillvaro som möjligt.
    Förstår att det är en avkoppling att gå till arbetet för där "tvingas" du att tänka på andra saker än det svåra du har att kämpa med resten av tiden.
    Tänker på dig och sänder styrkekramar! Sippan

    SvaraRadera
  3. Jag skickar också en grattishälsning till födelsedagsbarnet!
    När min mamma väntade på döden, hon dog i cancer, tog jag och mina syskon ut närståendepenning några dagar var och vi kunde på det sättet alltid vara någon hos henne.
    Skönt att höra att du har stöd från familjen.
    Och visst är det skönt att kunna fly till jobbet när man har en jobbig sits hemma.

    Jag hoppas att ni får en bra sista tid tillsammans och jag skickar en styrkekram så att du ska orka ta dig igenom denna tuffa tid.

    Varma hälsningar från ett snöigt Bålsta

    SvaraRadera
  4. Börjar tröttna på hur svårt det är att kommentera. Återigen en lång kommentar som försvann. Vägrar skriva om. Men du kanske tog bort min kommentar? Vad vet jag som inte kommer att kommentera igen.

    SvaraRadera
  5. Det är besvärligt när bloggen krånglar med kommentarer som försvinner.
    Ett litet tips till dig som skriver inlägg: kopiera det du skrivit innan du klickar på skicka! Då ser du om det kommit in och fungerar det inte första gången kan du prova igen med att klistra in det du skrev.
    Det är ett ganska vanligt problem, hoppas att Anna kan hitta en lösning. Kram Sippan

    SvaraRadera